Volkswagen UP!

Tulipa istuskeltua UP:in takapenkillä 420 kilometriä ja yllätyksekseni se olikin ihan mukava auto, siis takapenkkiläiselle. Etupenkkiläiset kehuivat istuimia ja sanoivat tilojen olevan riittävät joten olkoon sitten niin. Kuskin on kuitenkin oltava lyhyempää mallia, muuten on takamatkustajan kyyti kylmää. 

Up on helposti lähestyttävä ja vetoa raikkaalla ulkonällään etenkin nuorisoon

UPista näkee että sen valmistuskustannuksissa on koetettu säästää aina jos mahdollista, silti se on sisämelultaan isoveljensä veroinen. Samaa voi sanoa ajettavuudestakin.
Koneessa on yllättävän hyvä vääntö, vaikka se ei kolmisylinterisenä ja yhden litran tilavuudellaan paljoa lupaa. Murina on kiihdytettessä kohdallaan ja sen pakoputkivalmistajat ottavat varmasti huomioon.
Kulutus matka-ajossa on kolmen ison ukon kanssa alle viisi litraa sadalla kilometrillä. Se on keskiarvo yli 800 kilometriä kestäneellä lenkillä. 

Takaovien lasien avausmekanismit toivat mieleen vanhat Japanilaiset autot
Auton sisusta on valoisa ja hienosti viimeistelty.
Koeajetussa autossa oli kaikki saatavissa olevat varusteet joten sen ainoaksi ongelmaksi muodostuneekin korkeahko hankintahinta. Tämä kinneri kustantaa näillä varusteilla kaupasta haettuna noin 17 000 euroa ja se on paljon se. Hinnat alkaen mallin, joita myös Bangladesh -malleiksi kutsutaan saa edullisimmillaan reilulla 12 000 eurolla.
Jos tälläisen välttämättä haluaa, kannattaa tutstua myös Skodan vastaavaan Citigo -malliin. - se on reilusti edullisempi, eri logolla tosin..


Kojelautaa hallitsee korinväriseksi maalattu muovihässäkkä joka suorastaan huutaa liimaamaan tarroja siihen
Takapenkillä on hyvin tilaa kahdelle, olettaen että etupenkkiläiset ovat tehtaan standardin mukaisia eli 170 senttimetrisiä.
Testiryhmämme jäsenet edustavat hieman eri mitoitusta joten takana oli mukavasti tilaa vain yhdelle.
Vaikka auto olikin neliovinen oli takaovista ängettävä kyytiin kuin kasioviseen konsanaan - sekös nauratti.
Takana matkustaa mukavasti pidempikin, mutta vain jos etupenkkiläiset ovat normaalikokoa.

 Auton tekniset tiedot ja tehtaan mehustelut löytyy täältä:

Maahantuojan UP -sivut

Autolla on mittaa vain 3,5 metriä joten tavaratilan varaan ei kannata liiaksi laskea.
Tämä ei ole mainos joten se siitä.

Kommentit